Тема.Чарівний світ опери.
Мета: продовжити з учнями роботу
над поняттями «опера», «жанри музики»; навчати учнів розрізняти різні музичні
жанри; пояснити учням їх значення для характеристик музичних образів; розвивати емоційну сферу та уяву
учнів, навички уважного слухача й виконавця, здібності тонко відчувати й
розуміти зміст і характер музичних творів; підтримувати настрої учнів засобами
музики; виховувати в учнів музичну
культуру.
Музичний матеріал: Ж. Бізе «Марш
Тореадора» з опери «Кармен»;
войовничий марш з
опери «Вовк і семеро козенят»;
М. Коваль. Хор
«Семеро козенят» з опери «Вовк та семеро козенят».
Обладнання: нотна хрестоматія;
портрети Ж. Бізе, М. Коваля, фортепіано, програвач, фонохрестоматія, виставка
книг, матеріали для ігор.
Хід
уроку
І. Вхід у клас
під музику
(«Марш Тореадора» з опери
«Кармен» Ж. Бізе).
ІІ. Музичне
вітання
ІІІ.
Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
-
Сьогодні ми знову відвідаємо
оперний театр у супроводі одного з жанрів музики — маршу. Цікаво, адже марш —
це музика, під яку крокують військові, спортсмени. Чи може він знайти своє
місце в опері? Сподіваюся, музика нам про це сьогодні розповість.
IV. Актуалізація опорних знань
-
Які жанри музики вам відомі?
-
Як називається театр, у якому
можна переглянути й послухати оперу?
-
Що таке опера?
VІ. Слухання музики
Бесіда
-
Отже, опера привела нас до
Іспанії. Сьогодні тут корида (форма бою биків). Ви чуєте ці звуки?
Звучить фрагмент
«Марш Тореадора» з опери «Кармен» Ж. Бізе.
Це — «Марш
Тореадора» з опери «Кармен» Жоржа Бізе.
Тореадор —
це людина, яка на очах багатьох глядачів б'ється з биком. «Тореадор — сміливіше
в бій!» — співає він.
Послухайте
«Марш Тореадора» та дайте відповідь на запитання.
-
Який характер має цей марш?
Слухання «Маршу Тореадора» з опери «Кармен» Ж. Бізе
-
Як ви вважаєте, яким має бути
Тореадор — сильним і сміливим чи нерішучим?
-
Чи надає саме така музика людині
сміливості та рішучості?
-
Як ви вважаєте, а чи змогла б
пісенна або танцювальна музика надати Тореадорові бойового настрою?
-
Хто виконує цей марш — соліст чи
хор?
Гра «Я стверджую»
Я називатиму твердження, що характеризують музику. Якщо,
на вашу думку, твердження є правильним, ви маєте швидко його «впіймати в
долоні» (оплеском) і повторити вголос. Якщо ви з ним не згодні, то сидіть тихо.
-
Я стверджую, що музика Тореадора:
• бадьора, (учні плескають у долоні й повторюють)
• чітка, (учні плескають у долоні й повторюють)
• плавна,
• повільна,
• радісна, (учні плескають у долоні й повторюють)
• похмура.
Я стверджую, що
цей марш звучить у:
• балеті,
• опері, (учні плескають у долоні й повторюють)
• концерті.
Я стверджую, що
опера, у якій звучить цей марш, має назву:
• «Лисичка, Котик та Півник»,
• «Кармен», (учні плескають у долоні й повторюють)
• «Вовк та семеро козенят».
-
До речі, марш (войовничий) звучить
і в опері М. Коваля «Вовк та семеро козенят». Послухайте його і дайте відповідь
на запитання.
-
Яким є характер цього маршу?
Слухання хору «Семеро козенят» з опери «Вовк та семеро
козенят» М. Коваля
Фізкультхвилинка
«Маршируємо»
VІІ. Вокально-хорова
робота
Розспівування
Вправи «Зайчик», «Жабки»
-
Опера «Вовк і семеро козенят» -
російська дитяча опера, створена 1939 року за мотивами народної казки. В опері
герої співають і як солісти, і в хорі. Вивчимо хор «Семеро козенят».
Розучування хору «Семеро козенят» з опери «Вовк та семеро
козенят» М. Коваля
Повторення хору «Цілий день співаєм, граєм» з опери «Вовк
та семеро козенят» М. Коваля»
-
Отже, ми переконалися, що опера —
це такий жанр, у якому ми можемо зустрітися і з піснею, і з танцем, і з маршем.
VІІІ. Музично-дидактичні
ігри
«Розв'яжи ребус»
«Слова у кульках»
(імена 7 козенят)
ІХ. Підсумок
уроку
-
Які марші ми сьогодні почули?
-
Хто такий тореадор?
-
Яким є характер маршу з опери
«Кармен» Ж. Бізе?
-
Як звали сімох козенят?
Х. Музичне
прощання
ХІ. Вихід з
класу під музику
(«Марш Тореадора» з опери «Кармен» Ж. Бізе).
Немає коментарів:
Дописати коментар